Jó ideje érett már, hogy pályaidom szettet kapjon a BMW, mivel tulajdonképpen csak pályán használom.
Nézegettem, keresgéltem, hogy melyik lenne a legjobb választás, ár-érték arányban megfelelő, de azért minőségi, ha lehet legyen fényezett… és egyszer csak érkezett egy messenger üzenet Szarka Gabi barátomtól, benne egy hirdetés link, amiben egy teljes idomszettet árultak a német eBayen, fényezve, lakkozva, plexivel, levehető üléssel ami alatt könnyen hozzáférhető az akksi (ez pályaidomoknál ritka!) szóval mindennel, ráadásul zavarba ejtően kellemes áron!
Azonnal beleszerettem, úgyhogy rögtön zaklatni is kezdtem Szücs Gabi cimborámat (aki Németországban lakik, ezért sokkal készségesebben állnak vele szóba a német hirdetők), hogy rá tudna-e írni az eladóra – mire jött a válasz: „Elkéstél, már le is alkudtam, ki is fizettem, hozom hétvégén a Slovakiaringre!”
Hát ilyenek ezek a pályamotoros cimborák!
Tompa Tomi szerelte fel az idomszettet (ő az egyik legprofibb motorszerelő Magyarországon, akit ismerek, ráadásul jól ismeri az S1000RR-eket), az eredmény pedig lélegzetelállító lett!
A dizájn egyébként a brit bajnokságban és az utcai versenyeken (mint például a Man TT) is igen sikeres Peter Hickman 2019-es versenymotorjának fényezése, egy az egyben. Bár a hazai pályamotoros közösség számára inkább Kaiser Csabi motorjáról lehet ismerős, neki volt először ilyen az országban.
Egyébként nem vagyok egy különösebben nagy Hicky rajongó, egyszerűen csak hagytam magam sodródni a pályaidom témában, aztán képbe jött ez a hirdetés, és annyira jó vétel volt, hogy nem tudtam neki ellenállni.
Az eredmény pedig lélegzetelállítóan gyönyörű lett!
Jaaa, ezt már mondtam…
Ehhez a szetthez MRA plexit adtak, de az már most világosan látszik, hogy a Puig mennyivel magasabb, szélesebb, jobb minőségű, szóval minden szempontból jobb és profibb. Úgyhogy valószínűleg visszarakom majd, de kíváncsiságból fent hagytam az MRA-t, legalább ezzel is lesz tapasztalatom.
A pályaidom + tükör kombón nem ér röhögni! Az esetek 95%-ában tréninget tartok a BMW-vel, ahhoz pedig ez egy nagyon hasznos kiegészítő, mert így félszemmel a tükröt figyelve fel tudom venni a tanítvány tempóját miközben előtte megyek, és így pont egy picivel gyorsabban tudok menni mint ő, hogy hatékonyan tudjam húzni. És ez tök jól szokott működni.
Oké. Az első sárvédőn felejtett prizmán viszont ér röhögni.
Ez a sárvédő még a gyári darab, mert a pályaidom szettből ez valamiért kimaradt. De annyira jó áron volt az egész, hogy eszembe sem jutott reklamálni.
Szóval most mondhatnánk, hogy pályamotor lett a BMW-ből, de az a helyzet, hogy még mindig tökszéria, a kipufogó rendszerhez sem nyúltam, továbbra is ott cipelem a katalizátort körbe-körbe, úgyhogy a hasidom hátsó felétől meg is kellett szabadulni, hogy elférjen és kapjon hűtést az a hatalmas kenyérpirító, ami egyébként is kiégette volna az idomot.
Tervben van, hogy a szezon végeztével visszaépítem utcára, mert van egy olyan perverzióm, hogy elmegyek vele túrázni valahova messzire, ahol télen is jó idő van… de ez még a jövő zenéje.
Most jön a kötelező éves szerviz (itt épp arra várakozik a gép) ami egyébként is aktuális lenne, mert majdnem 10.000 km van már a gépben. Igaz, kb. 1000-1500 km-enként lecserélem magam az olajat (Motul 300V a favorit nálam), mert pályahasználat mellett ez minden motornál ajánlott.
Hamarosan folytatódnak a pályamotoros tréningek: néhány privát tréninget követően szeptember elején megyünk Rijekába, majd október végén Jerezbe egy-egy háromnapos, felejthetetlen pályamotoros élménycunamira.
Ha jönnél, lapozz egy bejegyzéssel lejjebb a Motoros jógi oldalon, ott meg is találod a részleteket.
Minden jót, találkozzunk a pályákon!