De mindenki nyugodjon meg, a pályamotorozást nem váltja fel semmi!
Az off-roadozás egyrészt hatalmas élmény, másrészt fizikailag és mentálisan is nagyon erős alapot ad az aszfalton motorozáshoz, akár közúti, akár pályamotorozásról van szó. Egy brutál kardio edzés, ami nagyon megtanít motorozni!
És aztán ott van a hosszú téli időszak, ami nekünk utcai motorosoknak és/vagy pályamotorosoknak mindig nehéz, mert ilyenkor ki vagyunk éhezve a motorozásra. Ebben az időszakban az off-roadozás a legjobb motoros tréning. Megszokod a csúszást/csúsztatást, így az aszfalton sem ijedsz majd meg egy-egy megcsúszástól és beidegződik az ilyenkor helyes reakció, amivel jó eséllyel megmented a helyzetet. Fejlesztheted a kanyarodástechnikádat, az elhelyezkedésedet a motoron, a megfelelő testpozíció megválasztását és időzítését, és a figyelem tudatos irányítását, hogy igazán te urald a gépet és ne csak utasként lobogj rajta.
Viszont motokrosszozni csak ritkán van lehetőségem, mert az összes járulékos feladattal, előkészülettel, utánfutózással, utólagos elvégzendőkkel elég időigényes program, legalábbis egy családos embernek biztosan.
Endurózni meg sehol sem lehet, mert kb. mindenhol illegális.
Éppen ezért régóta szemezek a Sur-Ronnal, azzal az elektromos hajtású off-road géppel, ami átmenet az enduro bicikli és az enduro motor között. Viszont mégiscsak egy motor, és mivel elektromos, tök csendben suhan, így gyakorlatilag bárhol mehetek vele terepen, ahol biciklivel is szabad menni. Így aztán nem kell utánfutón elvinni egy krosszpályára, hanem csak lábon kigurulok vele hegyen-völgyön át az erdőbe, vagy ahova épp akarok. De kisebb krosszpályákra is jópofa lehet kivinni, és ehhez nem kell utánfutó, elég egy vonóhorogra rögzíthető biciklitartóra feldobni, ugyanis ha kiveszed az akksiját, simán elbírja!
Viszont örülök, hogy eddig nem szántam rá magam a Sur-Ron vásárlásra, mert idén jelent meg a Talaria Sting, ami tulajdonképpen ugyanaz, viszont erősebb, nagyobb, robosztusabb, jobb az ergonómiája és több szempontból technikailag is fejlettebb.
Itt megtalálod a teljes sztoriját, illetve azt is, hogy miben más a Talaria mint a Sur-Ron: https://www.elektrobiker.hu/…/bemutatkozik-a-talaria…/
Méretét tekintve kisebb mint egy off-road motor, és sokkal könnyebb is (mindössze 65 kg akksival együtt), ráadásul a tömegközéppontja egészen alacsonyan van, így a kezelhetősége gyerekjáték.
Tökéletesen alkalmas arra, hogy kiugorjon az ember egy kicsit bohóckodni, jól érezze magát, feltöltődjön a természetben egy kis adrenalinpumpával megspékelve és élményekkel gazdagon térjen haza.
Mindezt minimális karbantartási igénnyel, és szinte nulla költséggel.
Az első próba abszolút pozitív, viszont bajban vagyok, mert annyira könnyű vele menni, hogy a feleségem is el merte kérni egy próbakörre (és tök ügyesen ment, pedig sosem vezetett motort előtte!), úgyhogy azóta azt hallgatom, hogy „Úúú meg áááá de jó dolog ez a motorozás! Mikor megyünk megint?!? Mikor lesz már holnap?!? Menjünk elektromos krosszmotorozni!”
Most törhetem a fejem, hogy hova dugjam el a kulcsot!
A Sur-Ron kínálatában egyébként létezik egy eggyel kisebb változat, hölgyeknek és tinédzsereknek, az lenne az ő mérete. Gyanítom, hogy előbb-utóbb egy olyannak is helyet kell szorítani a garázsban…
A Talaria Sting a futóművet és a fékeket tekintve inkább a biciklihez áll közelebb, élmény tekintetében viszont mégis inkább a motorhoz.
Ráadásul vannak lámpái, indexei, tükrei, segédmotornak számít, és egy kb. 4000 Ft-os éves kötelező biztosítással, rendszám nélkül legálisan részt vehet a forgalomban. Állítólag kb. 60 km-t elmegy, szóval nemcsak terepre, de hétköznapi szaladgálósnak is simán lehet használni.
Az Elektrobiker.hu csapata (az importőr, akiknél vettem) nagyon profi ebben az elektromos motor témában és kifejezetten tetszett az ügyfélközpontú, segítőkész hozzáállásuk.
Egyébként foglalkoznak elektromos motor tuninggal is, csak szólok… Szerintem még megyek hozzájuk.
Tegnap vettem meg a gépet, és egyelőre csak annyi fért bele, hogy kimenjünk a családdal a mezőre egy órácskára, lájtos tempóban, rövidgatya-pólóban. Kiviszem majd komolyabb terepre is (természetesen akkor már a teljes motokrossz védőfelszerelésemet is fel fogom venni) és készítek róla videót, amint időm engedi. Esélyes, hogy ez ősszel lesz, mert ilyenkor a nyári szezonban folyamatosan tréningeket tartok, illetve az azokkal kapcsolatos szervezési és adminisztrációs feladatokat végzem, úgyhogy nálam ősszel indul be igazán az off-road szezon.
Apropó videó: a Fb nem enged egy bejegyzésben egyszerre képeket és videókat is közzétenni, így a következő bejegyzésben megosztok néhány videót erről az első próbáról. Csekkold le azokat is, mert ott tök jól hallatszik… hogy semmi sem hallatszik.